En blondins dagbok

Premiär grillning

Kategori: Allmänt

Fredagen den 18/5-2012

Strax innan kl 08.00 klev jag upp för att hinna göra mig i ordning. Käkade en gemensam frukost innan jag var tvungen att åka och jobba.
När jag slutade så kom älsklingen, Thomas, Elina och barnen och mötte upp mig.
Tog en snabbrunda inne på Kappahl som hade 25% på ett helt köp endast idag. Lite smått och gott fick följa med till ♥
Sen var det dags för mig att äta lunch medans de andra tog en fika.

Barnen fick en varsin mjukglass.....Men det var bara lilla Selma som tyckte att det var gott ;)



När vi kom hem så satte vi oss i soffan och slötittade lite på tv innan det var dags att laga kvällsmiddag. Eftersom vädret var lite bättre idag så passade vi på att grilla. Det blev baconlindad fläskfilé, marinerad fläskytterfilé, egna pommes, bea, pepparsås och sallad. Årets första grillning för våran del =) Mums!
Tittade på Let´s dance och mumsade i oss en rabarber/jordgubss-paj som jag hade gjort, med härlig vaniljglass som tillbehör senare på kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: