En blondins dagbok

Jobb och middagar

Kategori: Festligheter

November
 
Lördag 12-11-03 Alla helgons dag
 
Ikväll kl 18 så ska vi äta middag tillsammans med kusin Krille, Jennifer och Jackilee på kina i Ljusdal.
Efter att vi hade ätit så åkte förbi famor & farfars och Kettys gravar för att tända ljus.
 
Dags för restaurangbesök i Ljusdal
 
 
Världens bästa
 
 
Mollys tremänning Jackilee
 
 
Tisdag 12-11-06
Har tid hos frissan kl 11.00 för att färga utväxten. Då ingen kunde passa Molly så fick hon följa med =) Och det gick så bra så. I fyra timmar så satt hon så snällt och tittade på, men för det mesta så sov hon. Mammas duktiga flicka!
När Magnus slutade kl 16.00 så åkte vi till Sthlm. Jag ska jobba med en reklamfilm imorgon ons.
 
Onsdag 12-11-07
Skönt att vi inte skulle börja vid 07.00 som vi brukar göra när det är inspelning. Idag fick vi sovmorgon och skulle vara på plats kl 09.00. Och klockan 10.00 kom skådisarna som ska medverka i reklamfilmen. 2 vuxna och 2 barn. Vi filmar ute i Vällingby City, köpcentrum.
 
 
Vid 18-tiden så kom Magnus och Molly in till mitt jobb. Åh vad jag har saknat dem idag, jag är inte van att vara utan Molly. Klockan 20.00 var det tack för idag och vi fick åka hem igen. Tur att man har världens bästa pojkvän som körde hela vägen hem till Bollnäs i mörkret. Vi var hemma strax innan tolv och då var det bara att packa in allt från bilen och sedan krypa ner i sängen.
 
Torsdag 12-11-08
Nu har det gått 4 veckor sedan vi var på bvc sist så nu var det dags igen. Nu är Molly 10 veckor och 5 dagar. Hon väger nu 5210 gram och är 57,7 cm lång.
 Kl 15.00 hade jag tid att sätta in nytt löshår hos frissan. Och under tiden så skulle pappa vara barnvakt, han tog Molly på en liten promenad. Sedan möttes vi alla upp hemma hos mor och far för att käka middag.
 
♥Molly♥
 
 
Lördag 12-11-10
Idag vände sig Molly för första gången från rygg till sidan =)
Mamma och pappa hade åkt till Gävle på förmiddagen och vi hade så tråkigt här hemma så vi åkte också ner till Gävle. Tog en tur på stan för att ev hitta något att ha på sig på Mollys dop, men i vanlig ordning så hittar jag aldrig något åt mig själv.
Sedan bjöd pappa oss på middag på "Brända Bocken" mitt inne i stan.
 
 
 
Söndag 12-11-11 Farsdag!
Idag är det Magnus första farsdag, grattis älskling!
Lyxade till det med scrambled egg och american pancakes till frulle.
 
 
Bjöd hem mamma och pappa på farsdagsmiddag.
Magnus fick en ny rakapparat/trimmer av Molly i farsdagspresent och min pappa fick en eltandborste av mig i farsdagspresent. Sen så blir det ju bjudna på en tre rätters middag också ;)
 
Förrätt: Ceviche med avokadokräm och vitlöksbröd
 
 
 
Varmrätt: Fläskfilé marinerad på grekiskt vis med potatismuffins, tzatziki och bea.
 
Efterrätt: Cheesecake på en spegelbädd av hallon
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: