En blondins dagbok

En liten uppdatering

Kategori:

 
Oktober 2012
 
Tisdag 12-10-02
Då var det dags att besöka bvc igen för att se om Molly har blivit något större.
Idag är hon 5 veckor och 3 dagar och hon väger nu 3950 gram och är 52, 1 cm lång.
 
Tisdag 12-10-16
Idag hade mamma tagit ledigt halva dagen så efter lunch så kom hon hit och gjorde mig och Molly sällskap. Åkte till Orbaden och käkade lunch, vilken härlig lunchbuffé de bjöd på, mums. När vi kom hem igen så tog vi en promenad och sedan blev det bara mys och fika här hemma. När Magnus kom hem så lagade jag i ordning club sandwich som vi åt till middag.
 
Mamma tyckte att Molly skulle leka/mysa med alla sina gosedjur
 
 
Utsikten från restaurangen
 
 
 
Onsdag 12-10-17
Idag bär det av till Sundsvall, jag, Magnus och Molly. Det blir Mollys första shoppingtur till Sundsvall =)
Hittade det vi skulle ha men tyvärr inte så mycket mer. Men det blev en mysig dagsutflykt med familjen. Sundsvall vi ses snart igen för lite julshopping ;)
 
En shoppigsugen liten tjej ;)
 
 
Lite go-fika på Ikea
 
 
Världens underbaraste ♥ 
 
 
Torsdag 12-10-18
Började dagen med ett besök på bvc, nu är det ca 3 veckor sedan sist. Och Molly har blivit ca 8 veckor. Hon väger nu 4610 gram och är 55,5 cm lång. Hennes kurva är perfekt, så fin. Hon följer den precis som man ska, det är vår dotter det ;)
Åkte sedan ner till Bollnäs och hälsade på pappa som är hemma. Han tyckte att jag kunde låna hans kort och gå på stan och köpa något fint till Molly. Och det tackar man ju inte nej till =) Så det blev en påse från Åhléns, Lindex och Kappahl. Nu hoppas jag att de får in lite nytt, känns som att Molly har det mesta från alla butiker i stan.
När Magnus hade slutat jobba så blev vi bjudna på middag hemma hos mamma och pappa.
 
Lite av det nya jag köpte till Molly
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Molly´s välfyllda garderob
 
 
Fredag 12-10-19
Idag är vi med i Ljusnan =) Kortet vi valde blev så fint, vi är så nöjda. Har fått massor av mess och kommentarer att bilden var det finaste de hade sett när de gäller barn/familje-bilder, så det är ju rolig.
 
Min underbara familj, älskar er så!
 
 
Vid lunchtid tog vi en långpromenad, skönt att få komma ut lite även om det börjar bli rätt kallt ute nu.
Sedan så satte jag mig och beställde/gjorde dopkort. Vi har planerat in dop för Molly, lördagen den 1/12. Hann även med att sy nya gardiner till både kök och sovrum.
Orkade inte laga någon mat idag så det fick bli thaimat från thaikiosken vid Coop, mums. Både jag och Magnus är överlycklig över att den har öppnat, vi som älskar thaimat. På kvällen blev det film, då såg vi "Johan Falk -  Alla råns moder".
 
Johan Falk 9 - Alla råns moder (DVD)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: