En blondins dagbok

Baka baka liten kaka....

Kategori: Allmänt

November 2012
 
Köpte ett nytt te här om dagen, chokladdröm heter det. Trodde att det skulle vara gott, jag som älskar choklad. Men usch och fy vad äckligt det var, smakade kakaovatten. Till det så köpte jag 2 st saffranstryfflar, och de var helt ok.
 
 
Onsdag 12-11-21
Idag blev det en tur till Dollar med Helena för att köpa lite smått och gott till dopet. Bl.a vita pappdukar, vita ljus mm.
 
Kunde inte låta bli att köpa något fint till Molly när vi ändå var på stan ;)
En söt klänning med matchande strumpbyxor.
 
 
Helena hittade en snygg mössa som hon tänkte ha i jul ;) hihi!
 
 
När vi var klara där så åkte vi in till stan. Köpte ljusrosa sidenband att knyta runt ljusen. Var på blomaffären och hörde mig för om blommor till dopet. Har bestämt att det får bli rosa rosor =)
 
 Sedan var det dags för lunch/fika på Krokanen.
 
Smörgås med kycklingröra och grönsaker.
 
 
Min vän Helena
 
 
Brownie med grädde, så himla god.
 
 
När vi kom hem så ställde jag mig och bakade kakor.
 
Drömmar
 
 
Bondkakor
 
 
Kolasnittar/sirapskakor
 
 
Torsdag 12-11-22
Idag började vi dagen med en promenad. Och på vägen hem så hämtade vi några paket som hade kommit på posten. Bl.a. det jag ev ska ha på mig på dopet och en massa smått och gott till dukningen.
 
Min tuffa lilla tjej
 
 
När vi kom hem så bakade jag kladdkaka med toscatäcke
 
 
Klänningen som jag ska ha på Mollys dop.
Äntligen en som passade, tror att jag beställt hem 4 st olika men ingen har varit riktigt bra. Men den här gillade jag och kommer att kunna använda fler gånger.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: