En blondins dagbok

Älsklingen får semester

Kategori: Filmtips

Torsdagen den 21/6-2012

Ännu en jobbig natt, när ska detta vända? Om ca 12 veckor kanske, man jag hoppas tidigare =)
Efter att jag hade ätit frukost så satte jag mig vid datorn för att få lite inspiration inför midsommar.

Fick lunchsällskap av älsklingen runt kl 11.30 och efter det så passade jag på att plocka undan och fixa lite här hemma.
Klockan 14.00 så slutade Magnus jobba och han går på 3 veckors semester...Åh vad härligt med lite semestersällskap =)
Åkte till Bollnäs för att storhandla allt till vår midsommarbuffé och det var vi ju inte direkt ensamma om.

Kände inte alls för att laga mat idag så vi köpte med en massa goda och härliga delikatesser från charken på Coop.
Fick besök av pappa senare på kvällen som kom upp en byggställning så att Magnus och han kan sätta upp de sisat brädorna på huset i helgen.

Jag och älsklingen avslutade kvällen med att titta på "Nobels testamente".



Om filmen:
En kvinna i aftonklänning smyger sig obemärkt in på Nobelfesten i Stockholm. Mitt på dansgolvet skjuter hon den israeliske nobelpristagaren i medicin, Aaron Wiesel, och Nobelkommitténs ordförande Caroline von Behring. Annika Bengtzon dras in i dramat – inte som journalist, utan som vittne. Hela världens medier rapporterar om religiösa motiv med kopplingar till Mellanöstern, men Annika förstår snabbt att de är på fel spår.

Så tyckte jag:
Hade förväntat mig mer då jag läste boken när den kom ut och tyckte att den var riktigt bra.
Tyckte tyvärr inte att Malin Crépin passade som Annika Bengtzon.
Hoppas de kommande filmerna blir bättre.

++

Kommentarer


Kommentera inlägget här: