En blondins dagbok

Hårbekymmer

Kategori: Allmänt

Torsdagen den 14/6-2012

Lyckades få en tid för att färga min utväxt idag hos frissan. Tyvärr inte hos någon utav dem jag brukar gå hos, utan jag fick snällt våga prova en annan tjej om jag ville få detta fixat innan semestern. Men hon skulle vara duktig osv sa de när jag ringde och bokade.

Klockan 09.15 var det dags för mig att bli lite sommarfräsch....2.5 timme senare så går jag där ifrån och tycker att det ser rätt bra ut förutom att stylingen hade kunnat varit bättre. Plus att jag är lite besviken över att få betala 1.100:- för en lärling (en tjej som tog studenten i mån).
När jag kommer till jobbet och går in på toaletten och ser mig själv så blir jag så förbannad. Jag är alldeles guldblond i hårbotten. Såg frissan inte detta? Hon som ser mitt hår/huvud från alla håll??
Rådfrågade med mina kollegor och de höll med, så jag ringde upp frissan och krävde att de skulle göra om detta ikväll. Vilket de också gjorde, så klockan 17.00 var jag på plats i frisörstolen igen =( orka!!!! Och det kom en annan frisör och penslade på blekning ännu en gång.....och ytterligare 1.5 tim senare så är jag äntligen platinablond över hela håret och livet känns lite lättare =)

Blir bara lite besviken på salongen (ett ställe dit jag gått sen jag var 14 år), att de inte har bättre koll på sina lärlingar (att de borde gå och stämma av, hålla lite koll, göra en sista koll innan styling osv). Och sen att de har mage att ta samma pris som de själva tar som är erfarna frisörer sen många år tillbaka.
Skärpning!!!!

Idag fick det bli hämtmat för vår del, orkade inte ställa mig och laga mat efter 4 tim hos frissan och 4 tim på jobbet. Tittade på lite fotboll och surfade runt på nätet innan det var dags att krypa ner i sängen vid 21.30...vi var så trötta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: