En blondins dagbok

Grill och filmkväll

Kategori: Filmtips

Fredagen den 8/11-2012

När jag hade slutat jobba kl 15.00 så åkte jag förbi Kvantum och handlade mat till middagen ikväll. Eftersom solen skiner och det är varmt och skönt ute så tänkte vi passa på att grilla.



Jag gjorde en egen potatissallad och tzatziki som vi åt tillsammans med grillad fläskfilé, majskolv, nybakat bröd, oliver, bea, sallad mm.

När vi hade ätit klart så målade vi lite på baksidan på grunden och bestämde oss för att det kommer att bli en svart grund. Den grå som vi hade provat innan blev inte alls bra.

 

Sedan väntade soffan, jordgubbar, vindruvor och min bok.



Senare på kvällen så tittade vi på film, vi såg "En gång i Phuket".



Om filmen:
När karriärcoachen Sven får reda på att hans gamle klasskamrat Johan misslyckas med ett BASE-jump från Kaknästornet bestämmer han sig för att vardagsvägra . Han säger upp sig från jobbet och drar till Thailand med intentionen att skriva en bok, men på plats trasslar han in sig i en kärlekstriangel.

Så tyckte jag:
En rolig och charmig film som påminner om "Sommaren med Göran". En feelgood film som bjöd på en hel del skratt.

+++

Kommentarer


Kommentera inlägget här: