En blondins dagbok

Blodsockerprov

Kategori: Allmänt

Senare under dagen när vi kommit hem igen så var det dags för nästa besök som var hos barnmorskan. Sist jag var där så låg mitt socker lite väl högt (8.5). Och det är ju inte bra, jag vill ju inte drabbas av graviditetsdiabetes.
Så jag bestämde mig för att utsluta sånt som det är mycket socker i och som jag dricker och äter dagligen. Har ju tex börjat dricka ca 1 l mjölk varje dag (gjorde jag inte när jag inte var gravid), och i mjölk har vi en massa socker, samt att dra ner på fruktsocker, så nu äter jag max 3 frukter per dag (innan så åt jag frukt så fort jag blev sugen på någonting annat) och självklart äta mindre fikabröd, godis mm.

Och den här gången låg mitt socker på 3.4...vilket nästan var lite för lågt =) men hellre det än för högt. Så jag lyckades! Känns verkligen jättebra. Nu ska jag fortsätta att vara så här duktig resten av tiden så jag och bebben mår bra.

När jag kom hem fick jag besök av min vän Helena, vi tog en fika och snackade en massa skit i vanlig ordning =) Planerade lite inför våra sthlmsdagar....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: