En blondins dagbok

Lite nytt till både bebisen och oss

Kategori: Baby shopping

Lördagen den 7/7-2012
 
Tidig förmiddag så var vi bjuden hem till Patrik och Line på förmiddagsfika. Patrik jobbar på någon festival í närheten hela helgen och är då borta från kl 13.00.
Line hade bakat en mycket mumsig paj som de bjöd på. Och som jag nämnt tidigare så springer tiden iväg och det var dags för Patrik att åka och jobba. Men vi blev kvar tillsammans med Line och Lowe. Och vid lunchdags så blev vi erbjuden att stanna på lunch, så då blev det lasagne. Kunde inte bli så mycket bättre =) Line hade lagat en jättegod lasagne och sen så är det ju roligt att få äta något som någon annan har lagat.
 
Vi har bestämt oss för att köpa Line och Patriks skötbord från Brio. De har knappt använt det och vi ville gärna ha ett sånt så det passade oss perfekt.
 
 
Ikväll ska Magnus på 30 års fest, nåon gammal polare som ska ha en stor fest ute på landet. Så innan han åkte dit så åkte vi förbi Thomas, Elina och barnen och hälsade på en sista gång innan vi åker vidare.
Själv så hade jag bara tänkt att vara hemma hos svärföräldrarna, packat och vilat. Men Line frågade om jag ville komma och göra henne sällskap senare under kvällen. Så det gjorde jag, jag köpte med mig lite sushi och så släppte Magnus av mig där när han åkte till festen.
 
Vi mumsade sushi, busade med Lowe, tittade på tv och pratade hela kvällen och vips så var det mörkt ute och Magnus ringde och sa att han var på väg hem.
 
Jag tycker att Line och Patrik har så fint hemma, man blir alltid så inspirerad och shoppingsugen när man är där. Och nu håller de på att byta ut mycket av deras möbler så då passade jag på att fråga om de skulle sälja ett par golvljusstakar från Herstal som jag har varit sugen på länge. Och det ville de =) Så snart är de äntligen mina!
Den ena är 90 cm hög och den andra är 75 cm hög. Nu gäller det bara att komma på ett bra ställe att ha dem på, och jag har flera...så det kan bli lite svårt.
 
 
Magnus dök upp strax efter kl 22 och då var det hem och packa det sista inför resan och ta en dusch. Gick och la oss vid tolvtiden och vid 02.00 var det dags att stiga upp för att bege oss ner till stan där en buss ska hämta upp oss och ta oss vidare söderöver...Spännande ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: