En blondins dagbok

Prag Dag 1

Kategori: Resor

Måndagen den 9/7-2012
 
Lyckades somna trots både värmen på rummet samt alla mina sömntimmar jag fått under resan. Upp och hoppa vid 07.30 för att njuta av lite frukost vid 08.00.
Idag ska Magnus och svärmor Rigmor ut på guidad tur i Prag. Själv så hoppar jag den, då jag inte tror att varken jag eller resten av gruppen skulle uppskatta en kombination av en flodhäst/pingvin. (Ser ut som en flodhäst och går/vankar fram som en pingvin).
De ska vandra runt i Prag stad i ca 7 tim och det skulle aldrig min kropp fixa idag och ännu mindre nu när jag även är dunderförkyld.
Så när de drog iväg vid 09.00 så kröp jag ner i sängen igen och sov i några timmar, gjorde mig sedan i ordning och tog en lite promenad innan jag beslöt mig för att gå och sätta mig uppe på hotellets takterass och läsa och äta en bit mat.
 
Utsikten från terassen där jag satt hela eftermiddagen
 
 
 
Fick njuta av en skål med underbart god oliver medans jag väntade på maten
 
 
Lunhen bestod av pasta stekt i vitlök/olivolja/chili som serverades med tomater och räkor, mums! En rätt i min smak ;)
 
 
När Magnus och Rigmor kom tillbaka efter sin långa stadsvandring så var vi alla värda en varsin glass
 
 
 
Min älskade Magnus
 
 
Gick sedan ner på rummet för att softa en stund och göra oss i ordning inför kvällens middag. Här på hotellet ska vi avnjuta en trerätters middag innan det är dags för nästa äventyr. För ikväll kl 21.00 ska vi iväg och titta på något som kallas "De dansande fontänerna".
 
Middagen var fantastisk god, förrätten var en krämig och god champinjonsoppa som jag hade kunnat ätit så mycket mer av =) Sedan var de fläskfilé med ris/potatisbollar och blue cheesesås och middagen avslutades med en typ av äppelkaka till efterrätt.
 
De dansande fontänerna i Prag
 
 
 
 
 
 
 
Det gjorde sig så mycket bättre då det blev mörkt ute. Det är musik i bakgrunden och vattnet och färgerna rör sig i takt med musiken. En mycket vacker och trevlig upplevelse.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: