En blondins dagbok

snart augusti

Kategori: Allmänt

Tisdagen den 31/7-2012
 
Då var det redan sista juli och vart tog den månaden vägen? Inget vidare väder har vi haft heller. Vilken sommar, håller tummarna att augusti blir bättre. Så man kanske kan få chansen att ligga på stranden någon dag iallafall.
 
Idag har jag inte mycket inplanerat mer än att jag ska till barnmorskan och kolla att allt är som det ska. Och på vägen hem tänkte jag passa på att storhandla.
 
Min livmoder växer perfekt, mitt blodtryck är fortfarande lite högt 145/90, ingen äggvita i urinet, bra blodsocker, hjärtljud på bebisen är fortfarande 145, har svullnat mycket det sista (mina ben och fötter ser och känns inte så bra just nu). Barnmorskan tyckte synd om mig (pga all vätska jag samlat på mig), sa åt mig att bara vila och ta det lugnt. Och det gör jag ju =)
 
Blev erbjuden ett roligt och välbetalt sminkjobb i augusti som jag tyvärr var tvungen att tacka nej till. 3 dagar på olika platser i Sthlm, bla på Gröna Lund, 47 statister som skulle sminkas och för ett företag som jag trivs så himla bra att jobba med...Men det kommer väl fler tillfällen =)
 
Började läsa en ny bok idag, fjärde boken av Katerina Janouch "Tigerkvinnan".
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: