En blondins dagbok

Födelsedagsmiddag på Axmarbrygga havskrog

Kategori: Festligheter

Fredagen den 19/7-2012
 
Idag har Magnus tagit ledigt. Här hemma har han och svärfar Leif hållt igång sen tidig förmiddag med lite fix och trix med huset. Svärmor har varit snäll och pysslat om vår trädgård, klippt buskar, rensat ogräs mm. Själv så har jag som vanligt nu för tiden inte haft någon vidare ork så jag har mest slappat. Suttit i solen en stund och läst och vilat mig.
 
Klockan 18.30 så hade vi bord på Axmarbrygga havskrog. Vi ska dit för att fira Magnus lite extra då han fyllde 30 år igår.
 
Magnus och jag njöt av en underbart god skummad hummersoppa med löjrom till förrätt, mums!
 
 
Soppan serverades med vitlöksbröd och aioli
 
 
 
Utsikten från vårt bord, synd att vi inte fick bättre väder
 
 
 
Min varmrätt, Grillad färsk laxfilé med smörstekt grönsparris och basilikaskum, tryffelhollandaise och cashewnötter
 
 
 
 
Jag och min älskling
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: