En blondins dagbok

En dag på Ikea

Kategori: Allmänt

Söndagen den 11/8-2012
 
Att kliva upp redan klockan 08.00 är ingenting som jag är van vid nu för tiden. Aldrig innan 09.00 om jag inte måste som tex idag.
Idag ska vi åka på Ikea tillsammans med mamma. Hon ska storshoppa och då passar vi på att handla lite smått och gott som vi behöver.
 
Började Ikeabesöket med en fika, fylla på energiförrådet lite.
Magnus och jag brukar göra Ikea på ca en halvtimme då vi sällan hittar något som faller oss i smaken där. Men nu var vi där inne med en shoppingtagen mamma i minst 2 tim! Hon hittade massor och bara längtar hem nu för att få börja göra om och fräscha till där hemma.
 
Vi köpte värmeljus, ett vitt spjälskydd, tvättlappar till bebisen, klämmor till fryspåsar, vita servetter. Fick en vit Malmbyrå av mamma som vi ska ha i barnkammaren också, tack för den snälla mor.
 
Tyvärr så tog min ork slut där och jag orkade verkligen inte gå i fler butiker. Så en sväng förbi Biltema och sen bar det iväg hem igen. Vi måste vara hemma till klockan 16.00 då det är OS handbollsfinal mellan Sverige - Frankrike då. Spännande, medalj till Sverige, frågan är om det blir guld eller silver?

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: