En blondins dagbok

Bilköp eller inte?

Kategori: Allmänt

Måndagen den 23/7-2012
 
Klev upp klockan 07.00 i morse för att äta frukost med Magnus och svärföräldrarna. När de hade åkt allihopa så gjorde jag mig i ordning för att åka ner på hälsocentralen och lämna prov. Vilken kö! Måste alla ta prov samtidigt som mig....och medelåldern på de som satt och väntade var väl 75.
När jag var klar så gick jag förbi Magnus på hans rum och sa hej =)
 
När jag kom hem igen så satte jag mig ute i solen en stund och läste. Idag var det riktigt varmt, tur vi har en vattenslang i närheten så jag kan duscha/spola av mig när det blir för jobbigt med värmen.
Just nu läser jag bok nr tre av Katarina Janouch "Hittebarnet".
 
 
När Magnus slutade jobba så kom pappa upp till oss. Vi hade bestämt oss för att åka och titta på en svart Mazda 6 kombi uppe i Sundsvall.
 
 
Bilen var välskött invändigt, snygg utvändigt förutom alla rostfläckar som mannen som skulle sälja den hade kladdad över (dåligt och fult gjort tyvärr). Plus att det inte var någonting bytt på den sen de köpte den ny. Så det var ju vi som skulle få ta den smällen om vi köpte den. Men det gjorde vi inte! Vi får leta vidare.....
 
Även om det inte blev någon affär så var det trevligt att komma ut på en liten åktur =)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: