En blondins dagbok

Äntligen dags för ett frisörbesök

Kategori: All about me

Tisdagen den 14/8-2012
 
Idag är det den 14/8, vilket innebär att det bara är 1 månad kvar tills vårt ♥ är beräknat att komma. Helt otroligt vad tiden har gått fort, 1 månad kvar........
 
Började förmiddagen med ett besök hos min banrmorska, mäta/väga/lyssna/prata/blodvärde/blodtryck/socker mm. Alla värden var bra, även mitt blodtryck hade sjunkit till 145/90, hjärtljud på bebis fortfarande 145, socker 5.0, viktuppgång 17 kg (hoppas det mesta är vätska). Vi gjorde även ett ultraljud för att se om bebisen har lagt sig till rätta =) Och det hade den, huvudet var fixerat neråt så nu är den snart redo.
Det var lite skillnad att se på ultraljudet nu jämfört med vecka 20, nu såg man endast huvudet på monitorn och förr kunde man se hela bebisen (huvud+kropp), men nu är den för stor.
 
Undrar verkligen vad det är för en liten fillur som gömmer sig där inne, det ska bli så spännande att få träffa dig snart, nu längtar vi både jag och Magnus, känns som om vi inte gör annat än att räknar ner dagarna just nu, bara går och väntar på att du ska komma till världen.
 

Köpte med mig en sallad till lunch och gick sedan och satte mig i frisörstolen på Salong Donna för att äntligen få min hemska utväxt fixad. Det är ca 8 veckor sedan sist, så lång tid har det aldrig gått i mellan mina frisörbesök innan (men nu beror det på semestrar, att ingen har haft tid med mig osv).
Under min graviditet så har mitt hår förändrats en hel del, det växer fortare och det har blivit mörkare (jag är nästan svarthårig i botten just nu). Men idag så är det slut på det =)
 
 
Då jag var så mörk + mina grav hormoner så tog detta frisörbesök alldeles för långtid. Jag höll verkligen på att krypa ur stolen, fick panik av värmen (från värmehuven). Ca 3.5 timme senare så var jag äntligen klar och mitt hår var vitt igen, lovely!
Mamma kom ner på stan och mötte upp mig så vi gick och tog en fika innan det var dags för mig att åka hem till älsklingen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: