En blondins dagbok

Middag hos Lotta & Erik

Kategori: Festligheter

Lördagen den 25/2 jobbade jag fram till kl 14, och när jag hade slutat så kom Magnus ner på stan. Vi gick och käkade lunch innan vi åkte hem till mamma och pappa för att göra oss i ordning inför kvällen. Vi var bjudna på middag hem till Lotta och Erik kl 18.00.

När vi kom dit så fick vi gå på en liten rundtur, de har ju renoverat hela nedervåningen i deras hus så det var roligt att se. Mycket snyggt, öppet och fräscht.

Sedan bjöds det på lite försnacks innan det var dags för huvudrätten som var en fantastiskt god laxpasta med smak av saffran. Den måste jag ha receptet på ;)
Till efterrätt hade de gjort en typ av kladdkaka med smak av dajm som var riktigt mumsig ;)

Förflyttade oss sedan till vardagsrummet där vi satt och pratade, pratade och pratade och vips så var klockan halv ett. Ett under att jag "trötter själv" orkade hålla mig vaken så länge. Men tiden går ju fort när man har trevligt och roligt.

Tack Lotta och Erik för supergod mat och trevligt sällskap och en mysig kväll.
Nästa gång är det vår tur att bjuda =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: