En blondins dagbok

Påskafton

Kategori: Festligheter

Lördagen den 7/4-2012

Åkte ner till stan vid 10-tiden och gick runt i en massa butiker. Mamma kom ner och gjorde oss sällskap. Magnus och jag tittade på barnkläder, men köpte ingenting, men det finns ju så mycket fint. Men svärmor hon lyckades hitta en hel del och fick med sig några shoppingpåsar hem =)

Åkte vidare till trädgårdscafét Lilla K där vi tog en fika/lunchade. Tittade på lite blommor och fröer till vår/sommaren. Funderar på att göra ett kryddland, jag som älskar att ha färska kryddor i mat så skulle nog det passa perfekt.



Åkte sedan hem och jag var tvungen att lägga mig och vila i nästan två timmar på soffan. Medans svärmor satt och läste och Magnus spelade tv-spel. Sedan tittade vi på handboll innan det var dags att göra sig i ordning för kvällens påskbjudning hos mamma och pappa.

De bjöd på en mer tradtionell påskmiddag med sill, köttbullar, prinskorv, gravad lax, mm.





Eftersom det inte var någon som orkade äta min efterrätt igår efter vår middagsbjudning så tog jag med den tills idag.
Jag bjöd på hemmagjord marräng med lemoncurd, grädde och en massa färsk frukt. Supergott och en fräsch avslutning på den här påskmiddagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: