En blondins dagbok

Det blev en flicka!!!

Kategori: Molly

Lördagen den 25/8-2012
 
Det blev inte många timmars sömn för vår del. Klockan 06.00 var det dags igen. På med droppet igen. Nu har de höjt dosen så mycket som man ska + lite till ;) Nu måste det ju hända något.
Är vid 11-tiden öppen 7 cm, 3 cm kvar, kom igen nu!
Jag står och hänger vid mitt gåbord så mycket som jag orkar och Magnus är världens bästa och stöttar och pushar mig. Vi vill ju båda att detta ska vara över någon gång så att vi får träffa vårt ♥
 
Klockan 13.00 kommer min läkare in och tar ett beslut om ett kejsarsnitt. Blir först mycket chockad och rädd, tårarna sprutar på mig och alla försöker trösta mig. Det handlade mest om att jag inte hade en anning vad det innebar. Men efter att både läkare, sköterska, barnmorska och Magnus pratat med mig, förklarat hur det går till så känner jag mig lugn, lättnad och förväntansfull. Äntligen så händer något tänker jag.
Det har nämligen gått ca 72 tim sedan mitt vatten gick och då bör man göra något för bl.a infektionsrisken. Bebisen mår jättebra, alla värden och hjärtljud är som de ska. Men jag är så trött och slut, vet inte om jag ens skulle orka med en normal förlossning med kryssningsvärkar mm efter dessa långa dagar.
 
Nästa steg var att få en kateter insatt och sedan rullades jag ner på operationen. Magnus fick byta om till sterila kläder så att han kunde vara med under operationen. Fick bedövning insprutat på samma ställe där ryggbedövningen sitter (fick samma underbara narkosläkare). Det läskiga den här gången var att hela min kropp tappade känseln, jag var helt klar i huvudet men kände inte min kropp...mycket läskigt.
Jag var så trött och slut så jag somnade inne på operationsbordet, helt slut efter allt kämpande.
 
Klockan 14.16 satte de igång med operationen och 14.20 så kom vårt efterlängtade ♥
Det blev en flicka!!!!!!!
Den vackraste och underbaraste vi någonsin har sett. Helt perfekt!
Fick upp henne på mitt bröst direkt...vilken overklig känsla. Är detta verkligen min? Har jag blivit mamma nu?
Sen så var det Magnus tur, han fick följa med ut och torka/tvätta av vår tjej, vara med och väga och mäta henne medans de sydde igen mig.
 
 
Sen fick jag upp henne på bröstet en gång till. Då kunde jag känna och pussa på henne. Jag är så lycklig och glad att äntligen få hålla mitt barn, som vi har väntat på dig och nu är du här.
Magnus gick upp till vårt rum medans de gjorde i ordning mig och när jag fick komma upp igen så satt Magnus där i stolen i bar överkropp med vår älskade, nyfödda lilla dotter i famnen. Då kom tårarna igen...Så underbart att se.
Nu är vi en familj!!!!
 
Sedan var det dag att se om vår lille tjej ville ha något att äta. Och det ville hon, hon sökte sig direkt till bröstet och tog det direkt. När hon hade ätit så var det vår tur att få lite fika innan det var dags att förflytta oss upp till BB.
Har haft helt fantastiska läkare, sköterskor, barnmorskor under dessa dagar på förlossningen. Kanske ses vi igen någon gång ;)
Mår mycket bra efter snittet och just nu så är jag världens lyckligaste. Vilken resa, den mest fantastiska resa jag varit med om.
 
Egentligen får man inte ta emot besök på BB, men min mamma och pappa och pappas moster Kerstin kunde inte hålla sig. Så de kom förbi en snabbis för att få se deras underbara barnbarn Molly. Med sig hade de köpte en massa gotta som Magnus och jag fick njuta av senare under kvällen när vi bara myste med vår dotter och varandra.
 
 
Vår älskade dotter som fick namnet Molly föddes den 25 augusti klockan 14.20 på Gävle förlossningen.
Hon var 47 cm lång och vägde 3.255 gram.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: