En blondins dagbok

Sjukstuga dag 2

Kategori: Filmtips

Torsdagen den 3/5-2012

Jag var tvungen att ringa och sjukanmäla mig i morse. Jag kände mig inte alls pigg, kunde knappt ta mig ur sängen. Så jag och älsklingen började morgonen med att ligga kvar i sängen och kolla på filmen "Schindlers list".
Gjorde i ordning frukost och sedan blev det inte många knop gjorda under dagen. Satt lite framför datorn, Magnus spelade tv-spel sen så kollade vi klart på Schindlers list (den är ju ca 3 tim).

Vår lille Snutt är lika trött och slut som husse och matte ;)



Senare på kvällen så blev det vindruvor och lite läsning för mig. Tidningen "Jag är gravid" och "Mitt kök".



Köpte en ny juice idag från Bravo, med smak av päron och hallon. Helt ok som vitaminkick men kanske för söt som frukostjuice. Men den är utan tillsatt socker =)



Avslutade kvällen med en riktigt nagelbitare, vi såg filmen "Hamilton - i nationens intresse" med Persbrandt.



Om filmen:
Carl Hamilton lyckas infiltrera en internationell liga som stulit avancerade svenska GPS-styrda raketvapen. Men ligan utsätts för en plötslig dödlig attack av en väldrillad grupp legosoldater med okänd uppdragsgivare. Hamilton kommer undan massakern, men raketerna är spårlöst försvunna.

Så tyckte jag:
Bästa svenska filmen på länge med grymma Persbrandt som huvudskådespelare.
Spännande från början till slut.
Hoppas på en efterföljare.

++++

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: