En blondins dagbok

Älskade lilla bebishjärta

Kategori: I väntans tider

Tisdagen den 29/5-2012

I morse klev jag up rätt tidigt för att hinna städa och plocka undan innan jag får besök av några gymnasieelever.
Klockan 11.30 så kom Emelie, Linnea och Anna på besök. Dags att prova lite balhår och smink inför balen nästa torsdag.
Två utav tjejerna ska ha både smink och hår och den tredje ska bara ha smink. Allting gick jättebra och både jag och tjejerna kände oss jättenöjda. De kommer att bli så fina på balen =)

Hämtade upp Magnus på jobbet kl 15.30. Vi har nämligen tid hos barnmorskan klockan 16.00. Vi ska få lyssna på vår bebis hjärta, väga mig, mäta min mage/livmoder och ta lite blodprov osv. Spännande =)

Viktuppgång: 7kg (vilket var normalt, inte alls mycket tyckte bm)
Hjärtslag på bebisen: 145 slag/min
Livmodern var perfekt i mått (låg precis i mitten av kurvorna)

Det kändes riktigt skönt att allting såg så bra ut och det var en häftig upplevelse att få höra den lilles hjärta, mys!



Åkte hem till mamma och pappa efteråt, de bjöd på middag. Skönt att slippa bry sig om det.
Åkte sedan förbi Åhléns, Colorama och Rusta på vägen hem. När vi kom hem så spelade Magnus tv-spel och jag tog en lång dusch innan jag kröp ner i sängen och läste några sidor.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: