En blondins dagbok

En mysig dag i Gävle

Kategori: Allmänt

Lördgen den 17/3-2012

Magnus vaknade klockan 06.30 och jag klockan 07.00. Undrar om kroppen håller på att ställa sig in på tidiga mornar när lillen har kommit. Kan inte sova lika länge som jag brukade förr när jag var ledig. Eller har det med åldern att göra?
Det som är skönt är att man hinner med en hel del när man kommer upp i bra tid.

Vi käkade frulle och gjorde oss i ordning, sedan satte vi oss i bilen och åkte ner till Gävle.
Tänkte passa på att åka bort när vi båda är lediga och kanske titta på lite barnsaker, typ vagn, bilstol, säng, mm.

Fösrta stoppet blev på Barnens hus men det var lika dåligt det som det i Söderhamn. Det fanns ingenting vi ville ha, inte ens märket på vagnen som vi ville kolla på. Tydligen så måste vi åka till Sthlm el Skövde för att handla det som vi behöver. Tur att vi har gott om tid på oss =)

Åkte sedan in till stan och kikade lite, Gävle är inte heller någon höjdare till shoppingstad. Finns ju ingenting här heller, tråkigt men sant. Magnus köpte 2 st t-shirts och jag en tunika. Vi hittade även 4 st nya krukor till kontoret/blivande barnrummet samt till fönstret där jag gör mig i ordning. Så lite nytt till hemmet kom vi hem med.

Käkade husmanskost till lunch, panerad spätta med kokt potatis och en mumsig sås. Avslutade dagen i Gävle med att ta en fika på ett supermysigt och trevligt café.



Kom hem i bra tid, kändes skönt så att man får hela kvällen hemma. Lagade tacos till middag och sedan blev det mys i soffan resten av kvällen. Tittade på 2 st filmer, " I don´t know how she does it" och "The music never stopped".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: