En blondins dagbok

Afterwork med jobbarkompisarna

Kategori: Kläder/shopping

Lördagen den 24/3-2012

Idag ska jag jobba mellan 12-16. Men innan det så åkte jag och Magnus in till stan, hämtade även upp mamma som ville göra oss sällskap.
Gick i några butiker och jag hittade en enda sak, en blå/vit randig långklänning som jag hoppas kunna ha nytta och användning av i sommar.



Tog sedan en lunch/fika på stan, jag åt en smörgås med kyckling/curry-röra. Sen var det dags för mig att göra mina timmar. När dagen var över så gick jag hem till mamma dit även Magnus kom senare. Käkade lite mat tillsammans med henne, (Pappa är i Tyskland/Sthlm i helgen). Hon bjöd på tacos, jag åt lite då jag visste att vi skulle bli bjuden på mat på afterworken tillsammans med jobbet.

Hämtade upp Julia strax innan 18 sen åkte vi till bowlinghallen där alla på jobbet hade samlats för att umgås lite.
I mitt lag var det jag, Julia och Lotta (skönhetsbruttorna) och vi var jättegrymma. Jag lyckades få strike 3 gånger på rak, helt otroligt, är så stolt över mig själv ;)
När vi var klara så bjöds det på tacobuffé (tacos igen för mig). Vi satt där vid ett långbord hela kvällen och pratade, skrattade och hade mycket trevligt. Hoppas att vi kommer göra om detta el något liknande snart igen. Trevligt och roligt att träffas utanför jobbet ibland.

Skjutsade hem Julia men vi blev sittande kvar i bilen och pratade och vid 22.40 så ringde Magnus och ville hem från festen som han var på så då åkte jag.
När vi kom hem så rostade vi några mackor som vi mumsade i oss innan det var dags att sova, jag var så trött och slocknade direkt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: