En blondins dagbok

Sockerprov igen

Kategori: Baby shopping

Måndagen den 25/6-2012

Jobbigt att inte kunna somna när man vet att man ska upp tidigt. Idag ska jag nämligen vara på barnmorskemottagningen redan kl 07.50 för att göra ett nytt sockerprov samt lyssna på bebisen hjärta, väga och mäta mm.

Ingen frukost för min del idag, utan i stället bjöds det på 2.5 dl sockerlösning på flaska med några droppar citron....Mmmm så gott, NOT!
Efter att ha druckit upp allt så fick jag sitta kvar i soffan i ca 1.5 timme innan Magnus kom och gjorde mig sällskap och vi fick göra resten av proverna.

Min livmoder växer perfekt, ligger precis rätt i kurvan, mitt blodvärde var också toppen, sockret något för högt (men ingen graviditetsdiabetes och det tackar jag för), har gått upp 11 kg (och det känner jag då mina fötter ser ut som elefantfötter, svullna av vätska, ajajaj). Hjärtljudet var det samma som sist, 145 slag/min. Fick med oss en massa papper hem som vi bla ska ha med på förlossningen mm (Nu börjar det närma sig.....spännande men läskigt).

Allting kändes jättebra när vi åkte därifrån. Nu när jag har gått in i vecka 29 så börjar man tydligen besöka barnmorskan varannan vecka, för att mäta/väga/lyssna hjärtljud mm. Men nu går vår kära barnmorska Astrid på semester och under tiden ska vi ha en kvinna som heter Karin och hon verkar också vara trevlig och bra.



Jag var så hungrig när vi var klara strax efter kl 10 så vid 11.00 när Lilla k öppnade för lunch så hängde vi på låset. Varje måndag så har de grillbuffé =) så då passade vi på att luncha där.
 


Stannade och handlade för hela veckan på vägen hem och då fick det även följa med mina favoriter just nu, jordgubbar och mini vattenmelon =) Mums! Hur skulle jag klara mig utan detta? Tur att jag är gravid under sommaren då det finns så mycket god frukt att frossa i ;)



Var tvungen att gå och lägga mig en stund för att vila när vi kom hem. Kände mig så trött och orkeslös. Fick ju tyvärr inte så många timmars sömn i natt.

När jag vaknade blev det fart på mig, då blev jag sugen på att baka men hade inte så mycket saker hemma. Så det fick bli en enkel sockerkaka.



Och till middag så lagade jag tacos. Har haft lite svårt att äta det på sista tiden, har inte känt mig sugen och så har det varit lite för starkt åt magen, men idag gick det bra =)

Senare på kvällen så satte vi oss nere och myste framför tv´n. Medans Magnus spelade tv-spel så satt jag och klickade hem lite smått och gott till vårt ♥
En speldosa från Teddykompaniet att ha vid spjälsängen, en mysig babyfilt med Mumin och en skallra med Labolina var vad som beställdes. Skulle kunna köpa allt, men får hålla mig lite tills vi varit på semester och se vad vi har hittat då.








Tittade på några avsnitt av nya säsongen av "Hell´s Kitchen" och blev då akut sugen på pasta. Så jag ställde mig och kokade pasta som jag sedan stekte i vitlök, olivolja, chilli, salt och blandade med coctailtomater som jag och älsklingen åt framför tv´n. Mmmm så gott, en riktigt god pastarätt =)



I natt så bestämde sig Magnus för att ställa in en av gästsängarna i sovrummet då han tycker att jag är för stökig om nätterna och stör hans säng. Jag är uppe flera gånger per natt och kissar, dricker vatten mm. Plus att jag vrider och vänder mig hela tiden för att hitta en bra ställning att sova. Sen så har jag tydligen börjat ha en massa oljud för mig, piper, snarkar, låter och håller på. Stackars älsklingen vad han får stå ut med nu när jag är gravid. Får se hur det går i natt då, när han får sova i en egen säng. I värsta fall får han flytta in sängen i gästrummet igen...men jag hatar att sova själv =(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: