En blondins dagbok

Shopping i regnvädret

Kategori: Baby shopping

Söndagen den 3/6-2012

Idag så sov vi båda två till klockan 09.00, vilket inte händer så ofta nu för tiden.
Idag ville Magnus ha lite lyxfrulle till frukost, så jag ställde mig och gräddade american pancakes, stekte scrambled egg, skar upp vattenmelon mm. Så njöt av en riktigt härlig söndagfrukost.



Kände att det sög lite i shoppingtarmen när vi hade ätit klart och frågade Magnus om vi inte skulle ta och åka till Valbo/Gävle och bränna lite pengar. Ute så öste regnet ner och det var blåsigt och kallt så vi kunde ändå inte göra något ute idag. Så vi gjorde oss i ordning och vid 10.30 satt vi i bilen påväg =)

Var in på Jula och Biltema för att köpa lite "grabbprylar" först och sedan in på "Barnens hus" där vi köpte 2 st pyjamaser + 1 body samt en spöket Laban figur att hänga i vagnen. Det är ju så roligt att shoppa till vårt ♥ skulle kunna handla allt, tur att jag har någon som stoppar mig ;)







Passade på att käka lunch inne på Ikea, jag åt kotlettrad och Magnus åt köttbullar =) Gissa om det var mycket folk där, kändes som om halva Bollnäs och Gävle var där och tröstshoppade en regnig dag som denna.



Gick i några butiker i gallerian sen, jag köpte en neonrosa tunika och ett iphonefodral i neonrosa =)



Magnus köpte ett par nya vita, snygga och fräscha sneakers samt ett par vita Nike shorts.
Avslutade den långa shoppingdagen med en glasspause på ett café, vila fötterna lite och titta på lite folk.

När vi kom hem så lagade vi hemmagjorda hamburgare och strips. Sedan bänkade vi oss framför soffan och tittade på "Big Brother finalen".
Grattis till Hanna J som vann!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: