En blondins dagbok

Söndagstrött

Kategori: Filmtips

Söndagen den 24/6-2012

Idag hade vi inte lika tur med vädret som vi hade på midsommar. Idag är det kallt, blåsigt och grått ute. Kunde inte sommaren, solen och värmen vara här nu?! Magnus som äntlogen fått semester och allt.

Åkte in till Lilla K´s trädgårdscafé vid lunchtid för att ta en fika. Trotsade vädret och satte oss ute ändå och njöt av en varsin smörgås och bulle.
Passade även på att köpa nya blommor till köksfönstret. De vi hade innan ville inte leva längre.
Svängde förbi mamma och pappa en sväng och sa hej.

Stannade på Coop och köpte en massa härliga jordgubbar till kvällsnacks innan vi åkte hem.





Jag var så trött när jag kom hem (har sovit dåligt i natt igen) så jag kröp ner i sängen och vilade. Magnus skulle egenltigen ha gjort mig sällskap men han fastnade ute i trädgården. Hann la igen en massa hål efter våra gamla bärbuskar, sådde nytt gräs, rensade och klippte ur häcken mm. Han är så duktig och händig min Magnus, vad skulle jag göra utan honom?
Ca 2 tim senare vaknade jag.....Då var det tid för att äta och sedan blev det film och mys i soffan.

Såg filmen "Rampart" som var en riktigt skitfilm.



Om filmen:
Polisveteranen Dave Brown kämpar både för att ta hand om sin familj, och för sin egen överlevnad.

Så tyckte jag:
Det hände ingenting, vi väntade hela tiden på att något skulle hända och då var filmen slut.

-


Kommentarer


Kommentera inlägget här: