En blondins dagbok

Sminkkurs för hälsocentralen

Kategori: Sminkjobb

Torsdagen den 31/5-2012

Äntligen sista dagen på den här månaden, tycker att maj månad har varit väldigt lång.

Blev väckt strax innan kl 08.00 då budkillen från DHL ringde, de skulle komma och leverera barnsängen som vi har beställt.

Satte mig lite framför datorn och surfade runt medans jag käkade frukost men kände att jag inte var så pigg. Känner mig ovanligt trött och slut idag, så vid 09.30 kröp jag ner i sängen igen.
Sov till 11.00 då der var dags att fixa i ordning lite lunch tills älsklingen kommer hem och gör mig sällskap.
Det fick bli fetaostgratinerad laxfilé med potatis och kall örtsås. Efter att vi ätit så kröp vi ner i sängen och myste lite innan det var dags för Magnus att åka och jobba i några tim igen. Själv så låg jag kvar, somnade om igen och sov till 14.30.

Nu får det vara nog, upp och hopppa Linda!



Gjorde mig i ordning och lagade i ordning middag tills Magnus kom hem vid 16-tiden.
Klockan 17.00 åkte jag ner till Magnus jobb, hälsocentralen där jag skulle hålla i en sminkkurs för hans kollegor.
De var mycket trevliga och gulliga kollegor han har Magnus. Förstår att han trivs med dem =)
Jag sminkade 2 st, gjorde en dag och en kvälls make up.
De verkade mycket nöjda och glada efter kursen och tyckte att de hade lärt sig massor, fått lite nya ideér och en massa inspiration =)

När jag kom hem så blev det lite vattenmelon och softa framför tv´n. Vi hade spelat in "Arga snickaren" och "Kniven mot strupen" på boxen då det var fotboll på tv´n igår då detta sändes. Tittade på det och sedan väntade sängen......

 

Igår var första gången både jag och älsklingen såg att det rörde sig i magen (utanpå) =) Så häftigt! Fick en spark el en knytnäve rakt i magen så att magen studsade till ;) vårt ♥
Kanske börjar det bli trångt...för det är ganska livligt i magen just nu och speciellt när jag pratar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: