En blondins dagbok

Brud make up i Järvsö

Kategori: Sminkjobb

Lördagen den 26/5-2012

Idag är det pingstafton, vilket vi inte kanske firar så stort. Själv så har jag tagit semester från Åhléns idag för att åka till Järvsö. Jag ska nämligen sminka en tjej som heter Julia, hon ska gifta sig idag.
Klockan 12.30 var jag på plats för att sätta igång med Julias make up som skulle gå i rosa/grått/brunt, vilket blev mycket fint och så självklart lite lösfransar på det.





När vi var klara klockan 14.00 så mötte jag upp mamma, pappa och Magnus på Lill Babs Café.
Där vi åt varsin macka, jag åt en stor räkmacka och så avslutade jag och Magnus med att dela på en kanelbulle och en drömrulltårta, mums!







Sol och värme hela dagen, så himla mysigt att kunna sitta ute och njuta av fika/lunch. När vi var klara så åkte vi hem till oss och satte oss på våran terass. Magnus fortsatte att måla lite tills det var dags för nästa utflykt. Vi åkte till mormors sommarstuga för att träffa dem plus att kusin Krille, Jennifer och Jackilee skulle dit.

Kom hem strax innan kl 21.00 och då var det dags att bänka sig framför tv´n, ESC och Loreen. Hejja Sverige och Loreen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: