En blondins dagbok

Fortsättning följer....

Kategori: Allmänt

Söndagen den 29/4-2012

Lyckades somna igår ändå (fast jag sovit 2 tim på dagen). Idag står det målning på schemat igen. Men så mycket är det inte kvar eftersom svärmor stog upp halva kvällen igår och grundade de brädor som var kvar. Magnus och svärfar har gjort klart båda kortsidorna med ny panel. Åh så snyggt det blir =)

Mamma kom också förbi vid 10-tiden men då fanns det inte så mycket mer att göra. Så vid 12-tiden så körde jag hem henne och så åkte jag upp på sjukhuset och hämtade min pappa som fick komma hem idag.
Han ville åka med upp till huset och se hur det såg ut och hur det gått för oss under helgen.

Idag var det riktigt skönt väder ute, solen riktigt bränner när den är framme. Hoppas det kan hålla i sig så kankse man kan få lite bränna.

När vi kom hem så höll svärmor på att rensa våra rabatter. Själv så gick jag in och började laga mat, kände som om det var på tiden om folk ska orka hålla igång.
Fick även besök och hjälp av farbror Niklas som dök upp på kvällskvisten. Så han och pappa började riva panel och bygga ställning på baksidan, sista sidan som ska göras sedan är allting klart.

Grannbarnen Linus och Emelie kom över och ville att jag skulle vara med dem en stund. Så vi åt glass, lekte kurragömma och sedan ville de åka fyrhjuling ute på åkern så jag följde med och tittade på dem =)
Sen så väntade en lång dusch och sängen för min del, ska upp och jobba imorgon måndag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: