En blondins dagbok

Sminkjobb för tidningen Ljusnan

Kategori: Sminkjobb

Onsdagen den 29/2-2012

Idag ska jag göra en intervju och ett sminkrepotage för tidningen Ljusnan här i Hälsingland. De frågade mig för en vecka sedan om jag ville vara med och själklart så tackade jag ja till det.
När jag kom på plats så började jag med att plocka upp alla produkter som jag skulle använda mig av. Sedan så började journalisten att ställa en massa frågor och be mig berätta om mitt liv som make up artist.

Lite senare dök modellen upp som jag skulle sminka i en fräsch vårig/sommar make up. Och eftersom det är mycket färg samt guld/brons som är hett i vår/sommar så körde jag på det. Det blev tre olika nyanser av brunt/guld/koppar på ögonlocket och en petrolfärgad penna under ögat, solbränd hud med bronzing på kinderna och ett ljust gloss på läpparna.

Egentligen skulle jag ha varit ledig idag men eftersom det behövdes folk på Åhléns, så hoppade jag in och jobbade i några timmar där på eftermiddagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: