En blondins dagbok

Graviditetsdiabetes, nej tack!

Kategori: I väntans tider

Måndag förmiddag, den 20/2-2012 fick jag tillbringa på barnmorskemottagningen. Idag var det dags att ta sockerprov, se så att man inte drabbas av graviditetsdiabetes. Klockan 08.30 var det dags att ta första blodprovet, sedan fick jag dricka 2.5 dl med sockervatten, vänta i 2 tim för att sedan ta ett nytt blodprov.
det var väl ingen riktigt höjdare det där sockervattnet men det gick lättare att få i sig när jag fick droppa i citrondroppar i det =)

Det var 2 långa timmars väntan och nervös var jag, tänk om jag har för högt socker???!!

Men mina värden var jättebra, jag var inte ens i närheten av för högt socker. Känns riktigt skönt måste jag säga. Ingen fara för mig och inte för bebisen heller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: