En blondins dagbok

Årets första cykeltur

Kategori: Boktips

Söndagen den 18/3-2012

Började dagen med att åka och storhandla och efter det så hämtade vi upp mamma.
Åkte till Lilla K trädgårdscafé för att luncha/fika, det är så mysigt och trevligt där. Försökte även att hitta några fina blommor till våra nya krukor, men hittade tyvärr inga den här gången.

När vi kom hem igen så tog jag och Magnus fram våra cyklar för första gången för i år (för min del i allafall). Cyklade upp till kyrkan för att se hur det såg ut på farmor och farfars grav, och sedan förbi ica för att köpa något gott till kvällens tv-mys.

Gissa om jag kommer att ha ont i rumpan efter dagens cykeltur, dels för att jag är ovan att cykla plus att jag har en väldigt smal och hård sadel.

Läste ut tredje boken av Kristina Appelqvist "Liv i överflöd".



Om boken:

En möhippa som tar en oväntad vändning. En högt uppsatt forskare som hittas död. Anonyma brev med pengar och dikter från döda poeter. Återigen står Västgöta universitet i centrum för en spektakulär mordutredning. Denna gång blir rektor Emma Lundgren indragen i intrigerna kring tillsättningen av en ny chef där den mördade är en av huvudkandidaterna. Kriminalkommissarie Filip Alexandersson försöker först undvika att ta sig an fallet, men som befäl är det svårt att hålla sig helt utanför utredningen när fler mord begås.

Så tyckte jag:

Då jag har sträckläst hennes två andra böcker "Den svarta löparen" och "Den som törstar" så hade jag höga förväntningar även på denna. Men den var minst lika bra, en riktig bladvändare, beroendeframkallande skulle jag vilja säga. På jobbet längtar jag hem till soffan/sängen och att få läsa vidare.
Kan verkligen rekommendera dessa om man som mig älskar deckare och spänning.

++++

Senare på kvällen så tittade vi på filmen "Varg Veum - I mörkret är alla ulver grå".

Varg Veum - I m�rket er alle ulver gr� (2011)
Om filmen:

Varg Veum vaknar av ett dån som skakar hela Bergen. Det visar sig vara ett vapenlager utanför staden som sprängts i luften. Flera personer mister livet, däribland Vargs bästa vän Even som snart blir utpekad som bombmannen. Varg får det dock inte att gå ihop och börjar gräva i vapenindustrins mörka hemligheter. Hans undersökning tar honom till Budapest där han blir inblandad i ett livsfarligt spel i vad som blir hans största och farligaste fall någonsin. Varg inser snart att han tagit sig vatten långt över huvudet när hans flickvän Karin blir nästa offer.

Så tyckte jag:

De satsar mer och mer på dessa filmer, de blir bara bättre och bättre. Den här filmen var en riktigt nagelbitare, sååå spännande. Mycket bra handling, hade gärna sett mer av filmen ;)
Längtar redan efter nästa Varg Veum film.

++++

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: