En blondins dagbok

Studenbal 2012

Kategori: Sminkjobb

Torsdagen den 7/6-2012

Då är det dagen som så många har väntat på, idag är det studentbal i stan.
Jag som är ledig har tagit på mig att sminka 4 st tjejer + att 2 st av dem ska ha håruppsättning också.

Klockan 09.30 så dök två nervösa och förväntansfulla tjejer upp (Linnea och Emelie). Satte igång med håret på dem först och sedan make up. Hade planerat in 2 tim per tjej, men jag var klar med dem redan kl 12.30 =)
Och då kom nästa tjej, Anna som bara skulle ha make up och när jag var klar med henne kom sista tjejen, lilla Jullan. Strax efter kl 14.00 var jag klar för dagen och fick äntligen pusta ut och sätta mig ner. Min kära vän Helena som hade varit mitt sällskap hela dagen hade varit så söt och köpt hem lite lunch till oss. Som vi satte oss ute i solen och mumsade i oss när jobben var klar ;) Tack vännen!

Fick sedan besök av Fia och hennes kille så vi gjorde sällskap med dem ner till Scandic för att titta på alla. Se alla tjejers snygga klänningar, frisyrer, sminkningar mm ;) Så roligt att se.

Emelie redo för en av hennes underbaraste dagar i livet, studentbalen...ett minne för livet.
Själv så är det 10 år sedan jag stod i samma hall (mamma och pappas hall) och poserade inför kameran ;) Tiden går fort....alldeles för fort i bland.



Linnea och Emelie anländer till hotell Scandic.



Snygga tjejer.



Söta Anna.



Underbara Julia som var såååå vacker.....





Julia och hennes Totte.



Hoppas alla studenter passar på att njuta av denna dagen, den kommer aldrig igen. Nu börjar allvaret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: