En blondins dagbok

Misslyckad efterrätt

Kategori: Recept

Lördagen den 9/6-2012

Lördag och jag är ledig (både lör och sön), känns skönt. Vaknade klockan 08.00, då var det dags för frukost.
Sedan så väntade målning och ännu mera målning. Nu börjar vi nästan bli klara med panelen (grundad + målad 2 grr).



När jag inte kunde hjälpa till något mer ute så gick jag in och städade, tvättade mm. Och vid 17-tiden fick vi besök av mamma och pappa. Vi hade bjudit över dem på middag ikväll och eftersom vädret är så fint så fick det bli grillat idag igen.





Provade en ny variant av potatis, gratinerade dem i ugnen med prästost och färska örter...Mmmm så goda de blev.



Tur att jag hade svårt att bestämma mig när jag skulle göra efterrätt, så det fick bli två stycken. Och tur var väl det. För min citron/lime pannacotta med färska hallon och limesocker blev ingen höjdare tyvärr, alldeles för osöt...bläää!



Tur att det fanns ett alternativ, en underbar chokladig kladdkaka med daimgrädde...Mmm Mums!



När mamma och pappa hade åkt så var det fotboll på tv´n som Magnus skulle se, så då fick jag fotmassage medans jag läste.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: