En blondins dagbok

Fotboll och film-kväll

Kategori: Filmtips

Trodde att jag började jobba kl 11.00 idag, men hade tydligen tittat fel och började inte för än kl 12.00 =)
Men eftersom jag redan satt i bilen på väg in till stan så var det ingen idé att vända. I stället så passade jag på att åka förbi Colorama och hämta våra tapeter som hade kommit. På vägen dit så stoppade polisen mig =) Fick visa körkort och blåsa (alkohol kontroll).

När jag kom till jobbet så hade vår underbara lärling/kollega/vän Julia bakat en rabarber och hallonpaj som hon bjöd på då det är hennes sista dag hos oss (som lärling).
Det var en riktigt skön och bra dag på jobbet, mer sånt. Och innan jag slutade så var det dags för fika igen, för då hade Julias lärare varit förbi med en tårta som tack för dessa år.

Körde hem Julia efter jobbet och sen åkte jah hem och hämtade Magnus och så ner till stan igen för att äta middag hos mamma och pappa. De bjöd på en massa småplock, vilket jag tycker om (allt utom sill).

När vi kom hem så väntade soffan och fotboll, Sverige mot Serbien.
Och Sverige vann ju så klart plus att Zlatan satte en straff =)

Avslutade hela kvällen med att titta på nya "Varg Veum - De döda har det bra".




Om filmen:
Varg Veum blir vittne när en ung asylsökande flicka dör framför ögonen på honom. Men var det olycka, eller blev hon mördad som en varning till de andra flickorna? Tillsammans upptäcker Varg och Karin att den döda flickan var inblandad i en verksamhet där unga asylsökande flickor blir cyniskt utnyttjade. Tiden är knapp, och Varg måste hitta personen som ligger bakom innan fler unga flickor mister livet.

Så tyckte jag:
Alltid lika bra och spännande. Bra handling. Mycket sevärd.

++++

Kommentarer


Kommentera inlägget här: