En blondins dagbok

En regnig lördag

Kategori: Boktips

Lördagen den 2/6-2012

Godmorgon....Här hemma så öser regnet ner och det blåser kalla vindar. En dag som jag egentligen inte hade velat gå utanför dörren, utan bara myst ner mig under en filt i soffan tillsammans med älsklingen.
Får ta det ikväll efter att jag har slutat jobba. Ska in och göra 4.5 tim på Åhléns innan jag får mysa här hemma.

Köpte hem nya tidningen av "Vi föräldrar - gravid" och lite smågottis till myskvällen framför tv´n.



Läste ut nya boken "Den sista akten" av Mari Jungstedt här om dagen.



Om boken:

När den omstridda debattredaktören på en av Sveriges största dagstidningar, Erika Malm, hittas mördad på ett hotellrum i Visby väcker dådet stor uppståndelse. Mordet sker mitt under den myllrande Almedalsveckan. Utredningen pekar åt olika håll; ett hotbrev från nynazister, ett mystiskt besök på Romateatern och spår av en hemlig älskare.

Kriminalkommissarie Anders Knutas och kollegan Karin Jacobsson tar sig an fallet. Men inte bara utredningen vållar de båda poliserna huvudbry. Vad ska de göra åt den kärlek som börjat spira mellan dem?

Journalisten Johan Berg är polisen hack i häl samtidigt som han försöker lappa ihop vardagen efter tragedin som drabbat hans familj.

Under tiden rör sig en gärningsman i kulisserna. Någon som själv vill avgöra slutet på den sista akten.

Så tyckte jag:

Som jag har längtat efter den här boken, det gör jag varje gång få jag läst ut en bok av Jungstedt. Hon skriver så att man blir helt fast i handlingen och inte vill lägga ifrån sig boken. Bara en sida till ;)
Hon skriver också så bra att man spelar upp allting i huvudet som om det vore en film och sånt gillar jag.
Måste läsas!

+++++

Undra vad jag ska börja läsa nu? Någon som har något bra tips?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: