En blondins dagbok

På väg hem igen

Kategori: Resor

Torsdagen den 12/7-2012
 
Klockan 04.00 var det dags att säga hej då till hotellet och till Prag. Då blev vi upphämtade av bussen som skulle ta oss tillbaka hem till Sverige igen.
Tror att alla var ganska trött för det blev väldigt tyst och lugnt första biten, vilket var riktigt skönt. Det var mest jag som störde alla med min hemska hosta, stackars alla som fick stå ut med min hosta hela vägen.
 
Det blev ett stopp i Tyskland vid 07-tiden för att få lite frulle i magen, samt ett stopp för att käka lite lunch senare under dagen.
Hemresan kändes så mycket jobbigare, jag hade svårt att sitta bekvämt, plus att min näsa rann, hostade så att det värker i både hals och kropp. Antar att jag snarkade en hel del då jag lyckades somna nu när jag är så dunderförkyld ;)
 
När vi kom fram till Malmö hann vi med att ta en fika innan det var dags att hoppa på nästa buss. Den som skulle ta oss till Jönköping och där ifrån fick vi sedan åka taxi hem till Skövde igen.
 
Det var riktigt skönt att krypa ner i en riktigt skön och stor säng och vi sov båda som stockar i natt efter denna långa resa.
 
Och imorgon ska vi sitta i en bil i ca 5 timmar igen...suck! Då är det dags att återgå till vardagen, åka hem och på mån är det dags för Magnus att börja jobba igen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: