En blondins dagbok

Brud make up jobb

Kategori: Filmtips

Lördagen den 18/8-2012
 
I natt så har jag inte sovit bra igen, säkert för att jag skulle upp tidigt för en gångs skull. Hade ställt klockan på 08.00, men vaknade redan vid 06.00 och hade svårt att somna om. Klev upp strax innan åtta för att ta en dusch och göra mig i ordning.
Klockan 09.30 infann jag mig hemma hos Mallan och Lars, det ska gifta sig idag. De har anlitat mig för att fixa hår och make på Mallan. Allting rullade på bra och jag var klar med henne redan efter 1 timme (hon har kort hår så det var inte någon större uppsättning el liknande).
 
På vägen hem så stannade jag på "Aftek" här i byn för att hämta ut mitt paket som kommit. Paketet innehäll bl.a detta:
Mössa och strumpor från Lundmyr samt två snuttefiltar med spöket Laban motiv.
 
 
 
 
Passade då på att köpa två stycken nya lösviktstepåsar, en som heter "prinsessa" med smak av champagne och jordgubb och en med smak av rabarber och grädde, spännande och se hur de smakar.
 
Vid klockan 13.00 så kom mamma och pappa och hämtade upp mig och Magnus så åkte vi till Järvsö. Tog en fika på Lill Babs Café. De har ju så mycket gott där, så vi hade lite svårt att välja. Men till slut så fick det bli en varsin bulle och så delade vi på en bit drömrulltårta.
 
 
 
Kvällen tillbringade vi i tv-soffan igen, idag hade vi en riktig "tjejfilms-kväll". Vi såg filmerna "From Prada to nada" och "LOL".
 
 
Om filmen:
En version på Jane Austens "Förnuft och känsla". Två bortskämda systrar som har lämnats utblottade efter sin fars plötsliga död tvingas flytta in med sin främmande faster i östra Los Angeles.
 
Så tyckte jag:
Ibland är det roligt att se någon tjejfilm/ungdomsfilm mellan alla drama/thrillers som brukar se. Den här var väl ganska förutsägbar men hade sin charm. Helt ok film.
 
+++
 
 
Om filmen:
I en värld dominerad av att hålla kontakter via YouTube, Twitter och Facebook så försöker Lola och hennes vänner hålla kontakten med sina internetromanser och undvika att deras överbeskyddande föräldrar lägger sig i.
 
Så tyckte jag:
Gullig och mysig ungdomsfilm, man känner igen sig sen man själv var ung. Trodde kanske att den skulle vara bättre då den gått på bio, men helt klart sevärd.
 
+++

Kommentarer


Kommentera inlägget här: