En blondins dagbok

Jag fyller år idag!

Kategori: Festligheter

Torsdagen den 19/4-2012

Detta är en mycket speciell dag, det är nämligen 29 år sedan jag kom till världen. Så grattis till mig på min 29 års dag. Ett steg närmare 30, ångest!

Hann tyvärr inte få någon frulle på sängen då jag började redan kl 07.45 idag (månadsmöte). Men jag har turen att sluta redan kl 11.00 så att jag hinner fixa hemma innan allt främmande kommer ikväll.
När jag hade slutat så sprang jag och köpte blommor som jag ska ha till min dukning, köpte lite ljus och provade ut lite kläder som jag ville ha i present av min kära mor och far.

Skyndade mig förbi affären för att handla allt som jag behövde till kvällen. Jag ska bjuda på smörgåstårta och sen blir det vanlig fika med cheesecake, bullar, kärleksmums mm.

Fick besök av min vän Helena vid tvåtiden, så hon satt och höll mig sällskap medans jag fixade och donade. Hon och hennes Kris kommer upp senare ikväll också på lite fika. Senare på eftermiddagen dök mormor upp (som ska stanna tills ikväll).

Klockan 17.30 dök alla upp, fick en hel del blommor, trisslotter, en orkide, en rosa kökskniv, kläder, sängkläder, en spaweekend till Sundsvall, Södra berget samt en spaweekend på Sandhamn i sommar. Tack så jättemycket allihopa för att ni kom och alla fina presenter som jag fick.

Dukningen påminner lite om i påskas, men den här gången piffade jag till det lite extra med färska blommor också.







vaniljcheesecake med passionsfrukt + halloncheesecake.



Min supergoda, hemmagjorda smörgåstårta.



Fick en vacker bukett med blommor av älsklingen på min stora dag ;)



Blommorna till höger kommer från bästa mamma och pappa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: