En blondins dagbok

Ultraljud i Gävle

Kategori: I väntans tider

Tisdagen den 10/4-2012

Jobbar bara halvdag idag eftersom vi ska på ultraljud i Gävle kl 14.15.
Hämtade upp Magnus på tågstationen vid 12-tiden så svängde vi förbi Max och fick lite lunch i magen.
Det var jag som körde ner och tur var väl det för då fick jag lite annat att tänka på. För just nu är jag såååå nervös. Tänker en massa på hur den lille har det här inne i magen, är allt som det ska, lever den mm.

När vi kom fram till förlossningen så fick jag min vanliga sjukhunsångest, hatar verkligen sjukhus. Kunde inte sitta still, gick runt som en yr höna och bara ville att klockan skulle bli 14.15.

Tyvärr så måste vi ha fått Gävles suraste och bittraste barnmorska, hon var inte trevlig alls. Hon hälsade knappt, blev sur för att jag råkat kissat innan (ingen hade informerat mig om jag inte skulle ha gjort det), ville inte kolla könet (det ingick tydligen inte), skrev ut dåliga bilder, mm. Allt blev bara så fel, kändes inte alls så mysigt och trevligt som vi båda hade hoppats på. En riktigt besvikelse med andra ord.
Det som var positivt var att allting såg bra ut, vi fick se hjärta, njurar, kissblåsa, fingrar, tår, lårben, näsa, ögon ja allt, vilket är väldigt häftigt =) Vår lille prins/prinsessa låg även och sög på handen vilket såg väldigt gulligt ut.

Första bilden på vårt ♥



Ringde upp vår barnmorska i Bollnäs och berättade om vår upplevelse och besvikelsen. Och hon förstog oss och tyckte synd om oss som fått den skatan, hon var tydligen känd för att vara bitter och otrevlig.

Så vår underbara barnmorka Astrid har ordnat så vi ska få göra ytterligare ett ultraljud den 30/4, längtar redan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: