En blondins dagbok

Långfredag

Kategori: Festligheter

Fredagen den 6/4-2012

Tycker att det är synd att påsken ligger så tidigt i år, det har ju inte hunnit blivit någon värme. Riktigt aprilväder har vi nu, regn, snö, blåst och kyla. Förra påsken då kunde man sitta ute och äta vid påsk, sola och gå i linne. Lär väl dröja några veckor till.

Här är vi uppe med tuppen i vanlig ordning när svärmor är på besök =) Morgonpigga som vi är =)
Det som är bra är ju att man hinner med så mycket när kommer upp i bra tid och dagen känns mycket längre. Klockan 10.00 stog vi utanför Dollar och väntade på att de skulle öppna. Köpte bara lite nödvändiga prylar som tex sköljmedel, tandkräm, mm.

När vi hade gjort några butiker så åkte vi till Mobackes, Lilla K för att luncha/fika. Alla tog en varsin smörgås och avslutade med en bulle =)

Min älskling, älskar dig så.....



När vi kom hem så började jag förbereda och tillaga allting inför kvällens middag. Idag kommer nämligen mamma och pappa på påskmiddag till oss.
Fick hjälp av Magnus och svärmor med lite av varje men sen fick de kolla på handboll medans jag stökade vidare i köket.
Klockan 18 så kom pappa och mamma på besök och då var det dags att sätta tänderna i alla härliga påskmat.

Dukningen fick i limegrönt och ljusrosa, kändes vårigt tycker jag.





Mina goda laxrullar



Skaldjurs cheesecake med rom, räkor och lax. Och gubbröra.





Rårakor och färkpotatis







Sparrissoppa







En massa gott



Städat och fräscht igen

Kommentarer

  • mia säger:

    tack,för en mycket god påskmiddag. Mamma

    2012-04-15 | 20:27:16

Kommentera inlägget här: