En blondins dagbok

Gravid vecka 18

Kategori: I väntans tider

 

Bebisen
Bebisen är 12,5 till 14 cm mellan stjärt och huvud, den väger ca 150 g. 50 g mer än förra veckan. Bebisen kan rynka på pannan och göra grimaser. En del basreflexer börjar utvecklas nu som till exempel sugreflexen och bebisen vänder ryggen till om magen utsätts för ljus. Hjärnans första kritiska stadium är nu över.

Du

Nu är det dags för ultraljud. Det görs omkring vecka 17 till 18. Du kanske börjar få ryggbesvär, blir täppt i näsan eller svårt att röra dig som du vill. Det börjar helt enkelt kännas att du är med barn.

Jag
Täppt i näsan det har jag varit sen jag fick reda på att jag var gravid och värre blir det. Nässpray är min bästa vän nu för tiden. Har inte så ont i ryggen mer i svanken och i höfterna. Har svårt att sova/ligga skönt pga detta.
Annars så mår jag toppen, hoppas att jag kommer att fortsätta att göra det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: