En blondins dagbok

Effektiva Linda

Kategori: Recept

Känner mig väldigt effektiv och energin är verkligen på topp idag. Har dammat och plockat undan i hela huset (dammsuga och skura golv gör jag på ons). Städat i köksskåpen, torkat köksluckorna, lagat middag och lunch till idag och imorgon, käkat lunch med älsklingen som kom hem på lunchen, iväg och handla lite och nu står jag i köket och bakar för fullt.



Idag har jag bakat rulltårta (till påskbakelse i helgen), drömrulltårta, kokostoppar, syltkakor, kolasnittar.







På fredag ska jag och Magnus bjuda på "påskmiddag", men vi kommer att bjuda på en moderna påskmiddag än den klassika/tradionella, den får mor och far stå för på lördag.
Ska kolla runt lite på nätet, bläddra i alla mina kokböcker, läsa recept ur tidningar mm för att få lite inspiration inför fredagen. Även om jag redan har mycket på gång ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: