En blondins dagbok

April, April.....

Kategori: Filmtips

Söndagen den 1/4-2012

Då var det redan första april, härligt och våren börjar närma sig (hoppas jag).
Magnus och jag låg och drog oss till kl 09 idag, riktigt skönt.
Strax efter 11.00 åkte vi ner till stan för att käka en hamburgare på Max innan det var dags för mig att börja jobba vid 12.00.

Som alltid så är söndagarna väldigt lugna hos oss. Undrar nästan om folk inte vet om att vi har söndagsöppet.
Men trots lite folk så rullade dagen på ändå. Och vid 16.00 så kom Magnus och hämtade mig så åkte vi hem till mamma och pappa som bjöd på middag.

Senare på kvällen så åkte vi hem till farbror Niklas och mina kusiner. Det var ett tag sen vi träffade dem så det var trevligt. Det blev fika och en massa prat i soffan framför tv´n. Vid 20.00 så åkte vi hem, kröp ner i sängen och tittade på filmen "The Grey".



Om filmen:
"The Grey" är en intensiv och actionfylld studie i överlevnad där ett gäng oljeborrare störtar i Alaskas vildmark och tvingas arbeta tillsammans för att behålla livhanken i det brutala landskapet. Men de är inte ensamma i ödemarken. En hord med blodtörstiga vargar har bestämt sig för att jaga och slita inkräktarna i stycken.

Så tyckte jag:
Spännande men påminner om en hel del liknande filmer som jag har sett. Liam är en grym skådis och brukar lyckas med sina filmer. Helt klart sevärd, sen kan man ju alltid diskutera slutet.

+++

Kommentarer


Kommentera inlägget här: